loading...
loading...

Anunțul a fost făcut în urmă cu câteva momente

Te face un Share?

Bogdan Mindrescu, directorul Companiei Aeroporturi București,
a demisionat din funcție, potrivit unor surse din Ministerul
Transporturilor.

Decizia vine în urma unui raport al Corpului de Control al
premierului potrivit căruia cel mai mare aeroport din țară a
fost manageriat extrem de prost.  

”Bogdan Mîndrescu şi-a dat demisia începând de joi, 8
februarie”
, spun sursele citate.

În vârstă de 28 de ani, Mîndrescu a fost numit la conducerea
companiei în aprilie 2017.

Corpul de control al premierului a descoperit o serie de
nereguli la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB),
care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, printre
care lipsa investiţiilor, falsuri în înscrisuri şi remunerări
ilegale, potrivit documentelor publicate de site-ul
aviation-headlines.ro.

Unii directori, angajaţi ai companiei, dar şi funcţionari din
minister, şi-au plătit ilegal salarii de mii de euro, dar şi
deplasări de lux pentru aşa zise programe de formare
profesională. În schimb, investiţiile în infrastructură au tins
spre zero.

Din 2015 până în 2016, aeroportul a desfășurat programe de
formare profesională cât pentru 6 ani. Însă taxele de instruire
au reprezentat doar 20 la sută din total. 80 la sută din bani
au fost dați pe deplasări în zone exotice ale globului. În Las
Vegas, Statele Unite, în Sydney Australia, sau în Filipine,
Tailanda.

Doar că aceste programe nu au fost prevăzute în Planurile
Anuale de Formare Profesională, iar procesul de selecţie a fost
făcut în mod aleatoriu, fără criterii concrete. În plus, au
fost alocate mai multe zile decât dura programul.

“Programele de instruire nu au fost prevăzute în Planurile
Anuale de Formare Profesională Externă. Procesul de selecţie a
persoanelor a fost făcut în mod aleatoriu, nefiind identificate
criterii concrete de selecţie. Au fost aprobate mai multe zile
decât durata concretă a fiecărui program”, se arată în Raportul
corpului de control al premierului.

Potrivit raportului, chiar şeful corpului de control al
ministrului Transporturilor a fost angajat al unei asociaţii
administrate de CNAB şi a primit pentru asta 18 mii lei.
Inspectorii bănuiesc un conflict de interese. Din păcate, în
timp ce se tocau bani pe salarii şi deplasări de lux, între
2013 şi 2015, pe aeroportul din Otopeni nu a fost făcută nicio
investiţie.

Rezultatul?! Pe prima pistă a aeroportului nu există condiţii
eficiente de decolare şi aterizare, iar pistă a doua este
operaţională doar pe 2/3 din lungime. Conducerea Aeroportului
din Otopeni, dar şi ministerul Transporturilor au refuzat să
comenteze raportul Corpului de Control. Documentul va fi trimis
parchetului.

Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Te face un Share?
Citeste mai mult pe STIRILEPROTV

Aceasta stire este protejata!

Deblocheaza articolul distribuindu-l pe Facebook!

Se verifica...

loading...
loading...